Balatonfenyves

2006. 05. 06-07.

Nagytakarítás - 1. Rész

A tervezgetés szakaszában húszon felül volt a jelentkezők száma, de ahogy komolyra fordult a dolog, egyre kevesebben lettünk. Én is bűnös vagyok, mivel szombaton csak a délutáni műszakra tudtam befutni. Ekkorra a pécsi csapat már kitakarította a fűvel benőtt Csiszta-Csisztafürdő közötti szakaszt, valamint a Csiszta és Feketeakol közötti egybefüggő akácost is felaprította. Két napon át három motoros kaszával, láncfűrésszel megállás nélkül dolgoztak, ennek köszönhetően 4 km-nyi vágányszakasz vált járhatóvá. A csapat másik része a pálya helyreállításával foglakozott, csúcssíneket pótoltunk, illetve egy ívet gyakorlatilag újra kellett fektetni.

Képek vasárnapról:

Teljes felszereléssel indulunk a csisztai állomásról. Vonat itt 2002-ben járt utoljára.

Piroska személyzete a tegnap elkezdett kaszálást folytatta, mi a felbontott ív helyreállításával kezdtünk. Cirka 15 szál sín lett felszedve, de a bontóbrigád megbukott, a sínek szétdobálva a helyszínen maradtak.

A hevederek viszont eltűntek, így szükségmegoldásként a vonalból bontottunk ki oly módon, hogy csak a külső hevedert hagytuk fent, a belsőket pedig az ívben építettük be. Nekünk jó lesz ;-)

Nehezítette a helyzetet, hogy pont ebben az ívben betonaljakat építettek be, a fabetétek furatai csavarokhoz lettek méretezve, de mi csak szegekkel rendelkeztünk. Gróf és Pálinkás urak ötlete alapján itt fatiplik gyártásával sikerült a sínleerősítést biztosítani.

Egy kitisztított átjáró a harmadik km környékén, valamint egy erdei szakasz, ahol reggel még gyalogosan sem lehetett átvergődni. Mdbz, Sinbohóc és Golyó munkájának köszönhetően délre ilyen lett. Külön dícséretet érdemel Golyó felesége, aki mindkét nap kint volt a vonalon, átjárót pucolt, fát vágott és ellátta a csapatot sütivel, üdítővel.

A hegesztő-hajtányt Kundpusztánál kellett először bevetni, itt a delta mindkét ágából ellopták a csúcssíneket. Ezeket zártszelvényből és laposvasból készült provizóriummal pótoltuk…

… majd Pirokával végeztük a terhelési próbát. A megoldás működik, itt többé nem kell átemelni a gépeket.

 A berek mélyén Kundpuszta után fejeztük be a munkát.

A térképen piros szín jelöli a járhatóvá tett vonalszakaszt, zöld a még ránk váró őserdőt, a kék pedig a "C" felépítménnyel újjáépített pályarészt. Utóbbin közlekedés szintén nincs, de ez ma is tiszta, járható.

Munka után még tettünk egy "élményutazást". A pályának igazi GV-s hangulata van még ma is. Piroska helyén előző nap még kisebb nyárfaerdő volt…

Késő délután egy hajtánnyal még belevetettük magunka a bozótosba, hogy felmérjük mivel állunk szemben a későbbiekben. A szembenállás jelen esetben pár elkóborolt bocival történik. Találkoztunk a "gulyással" akivel jól elbeszélgettünk múltról, jövőről. Utóbbi számunkra annyiban kedvező, hogy villanypásztort nem telepítenek a vasútra.

Átjutottunk… A takarításra váró terep kőkemény. Nagy fák ugyan nincsenek, de a teljes szakaszt derékig érő gaz-csalán-cserje mix borítja. Hiányzik egy csomó heveder is, legalább 40-50 db.

És végül egy koraesti kép. Feketeakol irányába visszanézve már fénylenek a sínek.

 

 Vissza