Normál nyomközű hajtányok

Helyszín: Angyalföld (1998) Fotó: Gróf György

Pályaszám: P 499

Egyéb: kiállítva

Helyszín: Békéscsaba (1999) Fotó: Gróf György

Pályaszám: P 244

Egyéb: A Pft. elé egyszerűen csak a kavicson kiállítva, motor nélkül.

Helyszín: Celldömölk (2000) Fotó: Gróf György

Pályaszám: ???

Egyéb: sajnos a későbbiekben nem tudtuk követni sorsát…

Helyszín: Celldömölk (2000) Fotó: Gróf György

Pályaszám: Pft 1141

Egyéb: Dodge teherautóból átépítve. A kép készítésekor üzemképes állapotban volt, Ford motorral és automata sebességváltóval. A 90-es években Alsóörsön használták, mint "síntaxit", azaz egy állomás távolságra ki lehetett bérelni, és a platójára szerelt padokon utazni.

Helyszín: Kisterenye (~1980) Fotó: Gróf György

Pályaszám: P 640

Egyéb: az állomás előtt kiállítva

Helyszín: Lakitelek (2003)

Pályaszám: Pft 288

Egyéb: a Pft. területén lévő színben tárolják. Évek óta használaton kívül van, egyébként hiánytalan, a helyi pályamester tervezi újbóli üzembeállítását. Ismerve lelkesedését, úgy érezzük, ebből még lesz valami!

Helyszín: Lakitelek (2002) Fotó: Gróf György

Pályaszám: ???

Egyéb: az állomás előtt kiállítva.

Helyszín: Lakitelek (2001) Fotó: Gróf György

Pályaszám: P 439

Egyéb: a régóta itt álló, tengelyig elsűllyedt hajtányt 2004-ben ócskavas áron megvásároltuk, és elszállítottuk. Mint utóbb kiderült, sajnos a hajtány feltehetőleg balesetben megsérült, váza deformálódott és tengelyei is meghajlottak, így felújítása egyenlőre nincs tervben.

Helyszín: Nagyoroszi (2004)

A pályamester tulajdonát képező gyűjtemény egy Dodge sínautóból, egy PVG-ből és egy kézihajtányból áll.

A Dodge motorja hiányos, felújítása idő és költségigényes lenne, egyenlőre nincs napirenden.

A PVG tengelye pár éve egy kitérőn való siklásakor meghajlott, azóta sajnos csak kiállítási darab.

Helyszín: "Füsti Park" (2004)

Pályaszám: P-516

Egyéb: A paksi múzeumból érkezett. Igazi öreg darab, Danuvia motorral. Lemezkerekeiből ítélve a 40-es években készülhetett. Egyetlen megmaradt példány.

Helyszín: Solymár (2004)

Pályaszám: P 164

Egyéb: a hajtány 2003-ban került hozzánk Nyíregyházáról. Váza, futóműve jó állapotban van, záros határidőn belül újra "sínre kerül".

Helyszín: Somogyjád (2004

Pályaszám: ???

Egyéb: a Fonyód-Kaposvár vasút nyomvonalát egy 60-as évekbeli vonalkorrekció során áthelyezték, ezáltal az állomás a falun kívülre került.

Az egykori nyomvonalon, közel a régi állomás épületéhez állították ki ezt az ismeretlen eredetű hajtányt.

Helyszín: Szentes (2000) Fotó: Gróf György

Pályaszám: ???

Egyéb: a szentesi vontatási telepen áll -sajnos a földbe süllyedve- ez a "motorhajtány"

Helyszín: Tab (~1990) Fotó: Gróf György

Pályaszám: P 334

Egyéb: ez a hajtány a tabi állomásépület mellett volt kiállítva. 2004-ben meglepve tapasztaltuk, hogy eltűnt, mint utóbb megtudtuk külföldi gyűjtők vették el.

Tabon, a Pft. területén 2002-ben még szintén állt egy PVG, melynek csak porlasztója hiányzott. Ez azóta szintén kikerült az országból.

Helyszín: Tapolca (2004)

Pályaszám: P 339

Egyéb: Tapolca állomás déli végénél, közvetlenül az útátjáró mellett van kiállítva.

Helyszín: Alföldi tanyavilág (2000) Fotó: Gróf György

Pályaszám: PFT 448

Egyéb: a járművet egy hajtányos kollégánk vásárolta meg. A kép készítése után Budapestre, egy ismerőse kertjébe szállítottuk. A hajtány most arra vár, hogy ifjú tulajdonosa felújítsa, és megfelelő szállítójárművet szerezzen hozzá. Lelkesedésben nincs hiány, a többi meg talán idővel megoldódik.

Helyszín: Balatoni Iparvasút Kft. (2005)

Fotó: Horváth Róbert

Ez a 2000-ben felújított jármű napjainkban is üzemben van az iparvasút vonalán.

További képek, információk az iparvasút honlapján találhatók róla. / www.balatonivasut.fw.hu /

Helyszín: Kiskunhalas (2005) Fotó: Matiz

Pályaszám: 634

A hajtány már évek óta ezen a telepen várja, hogy valaki megvásárolja, de tulajdonosa igen borsos árat kér érte…

Helyszín: Hatvan, Pft. (2005) Fotó: Matiz

Pályaszám: P 276

A Pft épület tetején áll. Feltehetőleg nem használják ;-)

Helyszín: Gödöllő, Pft. (2005) Fotó: Matiz

Pályaszám: ?

A hajtány a pályamester tulajdonában van, aki évek óta tervezi felújítását. Sajnos még nem jött el az idő.

Helyszín: Nyírbátor (2005) Fotó: Yossarian*

Pályaszám: ?

 

 

 

 

 

*Yossarian vasúti képtára itt látható: http://kep.tar/mk48_2023/

Helyszín: Nyíradony, Pft. (2005) Fotó: Yossarian

Pályaszám: P 259

Helyszín: Mátészalka (2005) Fotó: Yossarian

Pályaszám: P 305

Helyszín: Nyíregyháza. Fotó: Yossarian

Pályaszám: P 606

Egyéb: A járművet két nyíregyházi úriember vásárolta meg. A képen a vásárláskori állapot látható, azóta tulajdonosai szépen felújították, hamarosan ismét üzemképes lesz.

Helyszín: Ajka. Fotó: Pászti Tibor

Pályaszám: P 189

Egyéb: A hajtány az ajkai Pft. telep udvara előtt áll. A sínekhez hegesztéssel rögzítették, így egy esetleges felújítás a kerékesztergálással kezdődhet majd.

Helyszín: Debrecen. Fotó: Yossarian

Pályaszám: P-652

Egyéb: "ha az állomásról az úton indulsz a fűtőház felé, megtalálod". Extrák: targatető, osztatlan szélvédő, fél ablaktörlő, tigriscsíkos fényezés, hatalmas csomagtér, ahol az ülés felnyitása után még egy teszkógazdaságos fagyasztóláda is szállítható ;-)

 vissza