Részletek…

 

A hajtány a sorozat harmadik tagjaként készült el, első útját a nagybörzsönyi kisvasúton tette meg. Főkerete 40x40-es zártszelvény, tengelyei 45-ös szerkezeti acélcsövek. A motor láncok közvetítésével mindkét tengelyt hajtja. Kerekei csőszeletből készültek, kazánlemez oldalakkal. A kuplung röpsúlyos, a botkormány előretolásával a jármű elindul, hátrahúzásával a motorban lévő dobfék lép működésbe. Kiegészítő fékként az első tengelyre szerelt szalagfék szolgál. A plexi tető és szélvédő egy darabból készült, esős időben jó szolgálatot tesz. Formáját a Desiró motorvonat is irigyli, a hajtány Bubi nevét is alakjáról kapta.

2005. januárjában a motor nagyjavításon esett át, valamint tulajdonosa ellátta egy trabant-emelőből átalakított fordító szerkezettel is, melynek kipróbálásával nagy derültséget keltett hajtányos kollégái között. (még most is elröhögöm magam, ha eszembe jut, bocs Ati!)

A felújított motor sajnos rövid üzemelés után végképp elhasalt, a helyére egy fekvőhengeres Yamaha Mint blokk került. Ezzel egyidőben, forradalmian új megoldásként gazdája ötletes kivitelezéssel rugózottá alakította a futóművet, ezáltal a hajtány úgy fut a pályán, mint egy légpárnán suhanó klubfotel ;-)

A rugózott futómű miatt a hajtásrendszert is módosítani kellett, a láncfeszesség biztosítása miatt egy közbenső áthajtó tengely is beépítésre került. A hajtány sosem nyugvó tulajdonosa most irányváltó szerkezet megvalósításán gondolkodik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 vissza