Részletek…

 

Bár hajtányos csapatunk több normál nyomközű hajtányt beszerzett, évekig ez a Pft 320-as gép volt az egyetlen üzemképes példány. Sajnos több olyan vasútvonal is van hazánkban, ahol vasúti járműként ez a PVG közlekedett utoljára…

A "vágánygépkocsit" 1997-ben selejtezték Nyíregyházán, jelenlegi gazdája itt vásárolta meg ócskavas áron. Motorja és elektromos alkatrészei hiányoztak, de egyéb tekintetben megfelelő állapotban volt. Nem sikerült kideríteni, előzőleg milyen motorral futott, felerősítési helyekből megállapítható, hogy nem az általánosan alkalmazott Pannónia motor üzemelt benne. A felújítás során MZ TS motorkerékpár 250 cm3-es blokkja került bele, korhű lámpákat veteránbörzén sikerült beszerezni. Gyújtása úgy lett kialakítva, hogy előre és hátrafelé is tud közlekedni.

Miután a felújítás befejeződött, problémaként a szállítás jelentkezett, mivel egy átlagos méretű utánfutóra nem fért fel. Alkalmanként rendelkezésre állt agy kisteherautó, de végleges megoldást csak egy, külön erre a célra gyártott utánfutó jelentett, mely alacsony építésével és csörlőjével nagyban megkönnyíti a szállítást.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 vissza