Részletek…

 

Piroska aztán egy érdekes szerkezet :-) Szerkesztőit az egykori OVG azaz Osztálymérnöki Vágánygépkocsi vonalai ihlették meg. Ha tüzetesen megvizsgáljuk a hajtányt, láthatjuk, hogy a pécsi duó egy normál nyomközű PVG futóművét használták alapként. A nyomtávolsága "természetesen" átállítható 600 mm-esre is, hiszen a legközelebbi kisvasút Almamelléken található. Egy későbbi átalakításnak köszönhetően –tengelyátszereléssel- normál nyomközön is közlekedhet.

Váza csövekből lett hajlítva, hegesztve. Az ülések párnázottak, alattuk csomagtartó ládikók kaptak helyet.

Mdbz és barátja a meghajtás terén is nagyban gondolkoztak, a közkedvelt és bevált robogómotor helyett egy kapálógép négyütemü Briggs erőforrását ültették a vasra, ami szépen dorombolt ugyan, és sík pályán tökéletesen megfelelt, de az első komoly hegyi szakasz után bizony a kuplungszerkezet maradandó fizikai alakváltozást szenvedett. A csapat visszavonult és nagy titokban készült a következő menetre, ahol már a "most a tutitutituti" kispolák-remot géppel jelentek meg. A négy előre-egy hátra váltó is megmaradt, a féltengelyek egy-egy lánccal hajtják a hátsó tengelyt, illetve egy harmadik, áthajtólánc segítségével az elsőt is. A hajtányt a hátsó ülésről lehet vezetni, az ugyancsak kispolszkiból átültetett kezelőszervekkel. Extraként lehet említeni a tolató és féklámpát, melyek nem jellemzői a vasúti járműveknek, de különösen a féklámpa lenne igen ajánlott a többi hajtányra is.

(fotók: Ipacs Bence és a szerző)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 vissza